קטגוריות
דיגיטל עתיד צרכנות

דור ה-z, לא מה שחשבתן.ם

מה עולה לכם בראש כשאתם שומעים את שם הדור הצעיר הזה? כל כך הרבה סטריאוטיפים מנסים למסגרת את קבוצת המבוגרים הצעירים האלו, עד רמה שזה משבש את היכולת לזהות מי הם ומה מעניין אותם באמת. אומרים עליהם שהם מבזבזנים, חושבים בטווח הקצר ומתעלמים מהארוך, שהם נולדו לתוך המסכים ולכן הם מנהלים את רוב חייהם מחוברים […]

קטגוריות
Uncategorized

תובנות מדו"ח הקמעונאות של The Future Laboratory

בשבוע שעבר שיתפתי במגמות מעניינות מתוך דו"ח טרנדים חדש שנקרא Future Forecast, של סוכנות חיזוי הטרנדים The Future Laboratory. בסיכום הנוכחי אמשיך לשתף בתובנות ודוגמאות מתוך הדו"ח, הפעם במיקוד ענף הקמעונאות.  כולנו מודעים לאתגר חסר התקדים שתחום הקמעונאות ניצב בפניו בתקופת המשבר הנוכחי, אתגר שרק ימשיך ללוות את הענף, ללא קשר לגודל העסק. דווקא עסקים קטנים וזריזים הצליחו בקלות יחסית למצוא […]

קטגוריות
דיגיטל עתיד צרכנות

האם האודיו הוא העתיד של הסושיאל?

בערך בגיל החטיבה, לאחד מחברי הילדות שלי היה בבית טלפון קווי (כמובן), שהיה מחובר ל-2 קווי בזק. הדבר אפשר לעשות משהו שמאוד שיעשע אותנו בזמנו: להתקשר בו זמנית לשני אנשים מהשכבה ולהתפקע מצחוק בזמן שהשניים היו פותחים בשיחה מבלי להבין שאף אחד מהם לא יזם את השיחה. אם היינו מצליחים לתזמן את זמן החיוג והרגע […]

קטגוריות
דיגיטל השראה רוצים שינוי?

מודל הסטודיו כתשתית ליזמות ולחדשנות

לפני מספר שנים גיליתי פרויקט שמאוד הרשים אותי: סוכנות הדיגיטל האמריקאית Huge (למי שלא מכיר, כדאי כי הם עובדים עם שלל מותגים בינלאומיים מובילים והם סופר מעניינים בפני עצמם) הבינה שאם היא רוצה להציע שירותי ייעוץ לחברות קמעונאיות, אז היא חייבת לפתח יכולות משלה בתחום, במטרה להציע את השירות המקצועי והמבוסס ביותר ללקוחות שלה. אז איך סוכנות דיגיטל […]

קטגוריות
דיגיטל רוצים שינוי?

ההבדלים בין סטארטאפ לארגון מסורתי

נועם ברדין זכה בלא מעט כותרות בשבוע שעבר בזכות שיתוף דעתו על הארגון שממנו פרש לאחרונה, אלפא-בית (חברת האם של גוגל). ברדין כיהן כמנכ"ל Waze בשנים 2009-2021 והוביל אותה להצלחה ורכישה על ידי גוגל. לאחר הרכישה, נועם כיהן כסגן נשיא בגוגל בין השנים 2013 ועד פרישתו לפני מספר שבועות בלבד. כאמור, בפוסט אישי שפרסם לאחר העזיבה, הוא עונה […]

קטגוריות
דיגיטל השראה רוצים שינוי?

מחלוצים למתיישבים

זוכרים את הפאלם פיילוט? מחשב כף היד שהפך לסנסציה גם אבל לא רק בקרב אנשי עסקים. הרבה לפני הסמארטפונים, הטאבלטים והשעונים החכמים. זה היה גאדג'ט שהגדיר מסלול חדש ומרתק בעולם המחשבים הניידים, הם היו על הגל עם עתיד מזהיר בעולם הטכנולוגיה הצרכנית. בדיוק השבוע לפני 21 שנים שווי החברה נעמד בכ-53 מיליארד דולר.  ואז הגיע אפל, והשאר […]

קטגוריות
השראה חווית לקוח צרכנות

האם העובדים והלקוחות רואים את אותו המותג?

אז השקעתם ה-מ-ו-ן משאבים בתכנון ועיצוב חווית לקוח מקצה לקצה שאמורה, כך לפי דעת כולם, להנגיש ערך גבוה עבור הלקוחות שלכם. כמובן שבמקביל השקעתם משאבים יקרים במיתוג הארגון כמעסיק, בהדרכות פנים ארגוניות סביב המוצרים והשירותים החדשים, השקתם קמפיין פנים ארגני והכל במטרה שאותו הערך שאתם מכוונים כלפי חוץ – מול הלקוחות יעלה בקנה אחד עם […]

קטגוריות
דיגיטל השראה

מסע של בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי

השקת האייפון סביב שנת 2007 פחות או יותר, סימנה את הסוף של העידן האנלוגי. כמובן שמדובר בתהליך שלקח ובמובן מסוים עדיין לוקח זמן, אבל המהפכה כבר קברה תעשיות וחברות רבות (קודאק כשם הקוד הפופולרי).  השקת האייפון (וזה לא משנה באיזה מכשיר אתם משתמשים כיום), מהווה אבן דרך בעולם העסקי וכמובן הצרכני, ויותר מזה – סמל […]

קטגוריות
דיגיטל השראה צרכנות

מה מניע צרכנים?

אני מאזין כרגע לספר מעולה שנקרא "Hooked" של בחור בשם ניר אייל (ישראלי לשעבר שחי ועובד בארה"ב). ניר הואמומחה ומרצה לעיצוב התנהגויות אנושיות במיקוד של ממשקים דיגיטליים בבית הספר לעיצוב בסטנפורד. הוא צבר הרים של ניסיון בעולם הפרסום, הגיימינג ובליווי ישיר של חברות טכנולוגיה שכולנו התמכרנו אליהן, עם התמחות ספציפית בפיצוח התנהגות צרכנית מול ממשקים דיגיטליים.  […]

קטגוריות
דיגיטל עתיד

מה אפשר ללמוד מתכנית העבודה בדיגיטל של ממשלת בריטניה?

מצאתי פוסט מרתק בבלוג הרשמי של ה-GDS, ה-"ישראל דיגיטלית" של בריטניה, שמשרטט את תכניות העבודה שלהם ל-3 השנים הקרובות. ראשית, הדהימה אותי השקיפות בעצם הפרסום של התכנית. לא מובן מאליו. שנית, אחרי קריאה מדוקדקת של המסמך הבנתי מתוך הפרספקטיבה המקצועית שלי לגבי הערך של התכנית ברמת המיקוד האסטרטגי, הפירוק שלו לתתי משימות והשוס שמופיע בסופו: הם התייחסו גם […]