קטגוריות
AI DATA דיגיטל

המונית האוטונומית הזו סירבה לקחת את הנוסע ליעד

מה קורה כשרובוט מסרב פקודה? זה בדיוק מה שקרה למייק ג'ונס, אמריקאי שרק ביקש להגיע בזמן לשדה התעופה כדי לתפוס טיסה הביתה. הוא הזמין מונית אוטונומית של חברת ויימו (בבעלות אלפית/גוגל). המונית האוטונומית נכנסה ללוף בכיכר ולא הפסיקה לעשות סיבובים. ג'ונס התקשר לשירות הלקוחות וביקש עזרה.

קטגוריות
Uncategorized

כיצד יראה ענף התעסוקה של המחר: הפורום הכלכלי העולמי

דוח "עתיד התעסוקה 2025" של הפורום הכלכלי העולמי מציג את נקודת המבט של למעלה מ-1,000 מעסיקים מובילים ברחבי העולם, המייצגים יחד יותר מ-14 מיליון עובדים, הפזורים ב-22 תחומי תעשייה ו-55 כלכלות גלובליות. מטרתו העיקרית: לזהות את השפעות המגמות הללו על עבודות, מיומנויות ושינויים בכוח העבודה, ולהציג את האסטרטגיות שמעסיקים מתכננים ליישם כדי להתמודד עם שינויים אלו.

קטגוריות
AI Design אסטרטגיה אפל דיגיטל חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים מטאוורס עתיד צרכנות

מארק צוקרברג יוצא למתקפה נגד אפל: "הם רק מנצלים את המורשת של האייפון"

השיחה בין צוקרברג לג'ו רוגן (בפרק האחרון של הפודקאסט הפופולרי Joe Rogan Experience )בו מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, הוביל דיון סוער וביקורתי כלפי אפל, במה שהוא תופס כ"קיפאון חידושים" מצד החברה. מהר מאוד ולא במפתיע, השיחה הזו הפכה לנושא שיחה מרכזי בסיליקון ואלי ומעבר לו.מעוררת שאלות עמוקות: האם חדשנות היא תמיד יצירת הגאדג'ט הבא, או שדווקא השיפור המושלם של טכנולוגיות קיימות נחשב לחידוש אמיתי?

קטגוריות
DATA דיגיטל עתיד

דור בטא: הדור החדש שצפוי לעצב את המאה ה-21

מי הם דור בטא?
דור בטא, הדור החדש ביותר, יכלול ילדים שיוולדו בין השנים 2025 ל-2039. מדובר בדור השני, אחרי דור אלפא (2010–2024), שנולד כולו במאה ה-21. הצפי הוא שדור זה יגיע לכ-2.1 מיליארד איש עד 2035, ויהווה כ-16% מאוכלוסיית העולם. רבים מבני הדור הזה יחיו עד המאה ה-22.

קטגוריות
Uncategorized

האפליקציה אחות של טיקטוק – Lemon8 צוברת תאוצה

אם לא ישתנה משהו ברגע האחרון, אפליקציית טיקטוק צפויה להיחסם בארה"ב בחודש הקרוב. לפי נתוני Similarweb, מעל 2.3 מיליון מבקרים ייחודיים בארה"ב גלשו בחודש שעבר בעמוד הנחיתה של Lemon8, עם יותר מ-5 מיליון צפיות בדפים. הנתונים ממשיכים לגדול ככל שיוצרי תוכן בטיקטוק – חלקם אף מקבלים תשלום מ-ByteDance – מעודדים משתמשים לעבור לאלטרנטיבה החדשה: אפליקציית Lemon8, קהילה ייחודית לשיתוף תמונות וסרטונים בסגנון חיים.

קטגוריות
AI DATA מודלים עסקיים עתיד

כמה מילים על OpenAI

החברה הזו נחשבת למובילה במהפכות חדשניות כבר שנתיים ברציפות. היא גם אחת מהסטארט-אפים היקרים בעולם שמתמודדת עם חששות בנוגע לבטיחות, ובמקביל עומדת בפני תביעה משפטית מאלון מאסק שסימן אותה כמטרה.

מעבר לכל זה, הדרך שבה החברה יוצרת גלים בעולם הטכנולוגיה, הטכנולוגיה פורצת הדרך שמאחורי ChatGPT, הנתיב המסקרן (והמסוכן) שעוד לפניה, או אפילו האפשרות לקריסה צפויה – כולם מעלים שאלות לגבי עתידה של ענקית הבינה המלאכותית של סם אלטמן.

יש מי שמנבא תשואות אדירות, ואחרים רואים סיכון משמעותי. האם OpenAI תהפוך להיות פיקסאר, אובר, או IBM? אולי היא תהפוך למונופול או כוח טכנולוגי כמו מיקרוסופט, או בהמשך היא תפספס מגמה עולמית כמו אינטל? מה שבטוח זה שנכון להיום, היא כוח שאי אפשר להתעלם ממנו, ומספיק השקף המטורף הבא כדי להבין עד כמה:

קטגוריות
NETFLIX דיגיטל חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים צרכנות שיווק דיגיטלי

קניית תחושת שייכות בעידן הדיגיטלי

אחד מהמאפיינים שנולדו בעידן הדיגיטלי יושב על צורך אנושי בסיסי ולכן הוא גם מחזיק בפוטנציאל מסחרי מאוד חזק: "קניית תחושת שייכות": מדובר בתהליך שבו אנשים משתמשים במוצרים דיגיטליים, מנויים, או פלטפורמות תוכן כדי להרגיש חלק מקהילה, תרבות, או זהות מסוימת. בעידן הדיגיטלי, תחושת השייכות הופכת למוצר בפני עצמו, ולעיתים קרובות אנשים מוכנים לשלם על החוויה של להיות חלק ממשהו גדול יותר.

קטגוריות
AI DATA Storytelling Uncategorized דיגיטל עתיד

המלך חזר לבניין…

אם תבקרו בלונדון החל מנובמבר 2025, תוכלו ליהנות מהופעה חיה של אייקון אמריקאי שמת כבר שנים רבות, המלך – אלביס פרסלי בכבודו ובצלמו, מבוסס AI כמובן.

קטגוריות
Design Storytelling חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים קמעונאות

הקאמבק של אברקרומבי

כל מותג שניצב בפני איום היעלמות כתוצאה מחוסר רלוונטיות ואי קריאה נכונה של מפת הערכים והתרבות העדכנית, חייב לדעת להסתגל לשינויים התרבותיים והצרכניים, לגלות שקיפות והכלה כנים מול הלקוחות, ולהשקיע בתדמית שמחזקים את הערכים הנכונים. כמובן שלרובד הדיגיטלי השפעה מכרעת על כל המהלך, מתוכן במדיה החברתית, הנגשת החנות און ליין, שירות והשראה. זה הסיפור של אברקרומבי שיכלה פשוט לוותר, להבין שהיא הגזימה. ושאין דרך חזרה ופשוט להיעלם. אבל, החברה לא אמרה נואש והשקיעה בטרנספורמציה עסקית ומותגית אמיתית כדי להמשיך ולהיות רלוונטית.

קטגוריות
Design אפל דיגיטל השראה חווית לקוח מודלים עסקיים צרכנות רוצים שינוי? שיווק דיגיטלי

חדשנות ססטיינבילית

היכולת של ארגונים להמשיך ולהיות בתוך המשחק, תלויה ביכולת הארגונית להשיג ולשמר רלוונטיות ססטנביליות. ארגונים חייבים להפוך לטובים באיתור וזיהוי שינויים בשוק בזמן אמת. חשוב להשקיע בחשיבה מתמדת על ה-go to market ואיך היא אמורה להשתנות ולהתפתח כל הזמן, לא רק המוצרים עצמם.