קטגוריות
דיגיטל מודלים עסקיים

מה גורם לסטארטאפים להיכשל?

לצד סיפורי הצלחה של צוותים יצירתיים ושאפתניים שפיצחו אתגר צרכני ועסקי והפכו אותו ליוניקורן, הסטיסטיקה מראה שרוב המיזמים נכשלים…מדוע? חברת המחקר CB INSIGHTS רתמה את הדאטה העשירה שלה כדי למפות את הסיבות.

שימו לב לעובדה שבראש הטבלה מובילות סיבות שאינן חיצוניות לצוות/לפעילות המיזם, ז"א – גורמים שתלויים לגמרי במיקוד, בניהול, וביכולת הזיהוי השל הצוות לגבי ערך הרעיון, קהל היעד שלו וניהול התהליך כדי להוציא אותו לפועל עם MVP איכותי.

CB INSIGHTS

משיחות שקיימתי עם כמה משקיעים וגם יזמים, למדתי שאחד הדברים החשובים ביותר בכל סטארטאפ הוא קודם כל הצוות עצמו, יש שיגידו שאפילו יותר חשוב מהרעיון.

צוות איכותי ויצירתי באמת כבר יימצא את הדבר הבא ויידע כיצד להוציא אותו אל הפועל (וכן, ברור שזה ממש קשה לעשות). לכן דווקא הפתיעה אותי שעייפות החומר וחוסר בתשוקה ממוקמים במקום האחרון ברשימה, שכן תשוקה לפחות אמורה להיות ה-מנוע שגורם לכל המנגנון לעבוד ולרצות לעוף קדימה, למרות כל הקשיים והמציאות שפועלת נגד הצוות (אגב, להבדיל מסטארטאפ "קלאסי", פעילויות יזמיות מקבילות בתוך ארגונים גדולים "סובלים" מרשימה ארוכה אף יותר של סיבות לכישלון, ובסדר אחר….).

אבל, וזה אבל חשוב: צוות איכותי ומוכשר הוא קריטי אבל – לא מספיק. כפי שקולגה שהיא גם יזמית תיארה בפני: זה כמו להגיד לצוות: "הנה שדה, לכו לחפש את הנפט". הכישרון של הצוות לא מהווה הבטחה למציאת האוצר, לפעמים התהליך מצליח ולפעמים לא…בנוסף, משקיעים כן מחפשים מהצוות להוכיח היתכנות, פוטנציאל שוק ומספיק אנשים שיבחרו בפתרון כמענה לבעיות/צורך שלהם. לסיכום: המציאות מורכבת יותר…

למקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *